'IJveren voor meer veiligheid'

Op 18 oktober 2011

Voor KVB zetelen Roger Van Aperen en Karel Aerts nog op papier in de gemeenteraad, maar in de praktijk maken zij geen deel meer uit van de partij. Intussen is ook een N-VA-afdeling opgericht en trekken oppositiepartijen Groen! en Hoop samen met de heropgerichte SP.A als Anders naar de stembus. 'We werken het volgende jaar de zaken af die in gang zijn gezet en die nog in de pijplijn zitten', zegt burgemeester Arnold Van Aperen (KVB). 'Het is niet omdat het volgend jaar verkiezingen zijn, dat er iets speciaal moet gebeuren. We onderhandelen al jaren over het fietspad in Strijbeek en nu ziet het er eindelijk naar uit dat het kan worden afgewerkt. Ik heb me soms kwaad gemaakt dat het zo lang aansleept, want het ligt er erbarmelijk bij. Daarnaast blijf ik ijveren voor meer veiligheid en het dossier over camerabewaking in het centrum.'

'Onze fractie hoopt de ogen van de vele meerderheidsgemeenteraadsleden te kunnen openen zodat ze beseffen dat ze de voorbije vijf jaar een gemakkelijke speelbal zijn geweest in handen van een projectontwikkelaar', zegt Fons Jacobs (Groen!Hoop). Die heeft carte blanche gekregen van dit bestuur om Hoogstraten te verkavelen en vol te bouwen. De partij Anders zal er naar blijven streven om Hoogstraten weer mobiel en leefbaar te maken met speciaal oog voor de minst bedeelden. Ook openheid en transparantie in de besluitvorming is voor ons een blijvend streefdoel. Een nobele ambitie, vinden we zelf.'  (ram)