Minister Muyters investeert in Hoogstraten

Op 1 juli 2011

Persbericht N-VA Kempen

Minister Muyters investeert in Hoogstraten

Vlaams minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters (N-VA) tekende onlangs het ministerieel besluit dat de subsidie toekent voor sanering van de leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimte in het Meerledorp 30 in Meerle, deelgemeente van Hoogstraten.

De plannen omvatten de afbraak van het leegstaande gebouw en de bouw van 16 appartementsgebouwen en 13 garages. Er komen bijkomend ook 13 parkeerplaatsen. Voor het project voorziet de Vlaamse overheid een subsidiebedrag van 114.270 euro.

Minister Muyters: “Wij zijn als Vlaamse overheid blij dat we ons steentje kunnen bijdragen aan saneringsprojecten zoals in Hoogstraten en zo een einde kunnen maken aan de leegstand en verwaarlozing van oude bedrijfsgebouwen.”

“N-VA Kempen is uiteraard opgetogen dat de minister aandacht heeft voor onze regio. Verwaarloosde bedrijfsgebouwen ontsieren het straatbeeld. Goed nieuws dus dat minister Muyters investeert in de ontwikkeling van Hoogstraten en deelgemeente Meerle in het bijzonder”, aldus arrondissementeel voorzitter Bruno Peeters.

Hoe waardevol vond je dit artikel?